U Undervisning
Markér som favorit Fjern som favorit

Det blæser i kodelaboratoriet

  • Fag Natur/teknologi
  • Emne Didaktik
  • Trin Mellemtrin
  • Tidsforbrug
  • Sværhedsgrad

Få naturen ind i klasserummet

Bliv klogere på, hvordan du og dit team med digital teknologi kan få naturen ind i klaserummet med en legende tilgang. Sættet er opbygget så lærerne/fagteamet kan blive inspireret og udfordret i processen.

Intention med ressourcesættet:

  • Dette ressourcesæt er målrettet fagteams i natur og teknologi på mellemtrinnet.
  • Fokus er på, hvordan man med digital teknologi kan få naturen ind i klaserummet med en legende tilgang.

 

Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app

Kapitler

Legende aktionslæring

Ressourcerne i denne ressourcepakke er designet til at løse noget forskelligt, alt efter hvor dig og dit team er i jeres udvikling, afprøvning og evaluering af undervisning. Derfor er ressourcer koblet til den fase, I er i, i jeres aktionslæringsforløb. Hensigten er, at I som team sammen er undersøgende på og eksperimenterer med, hvordan I kan arbejde legende med digital teknologi ind i jeres fag og undervisning.

Eksempler på ressourcer til elevrettede aktiviteter:

Elevark til opsamling og handling efter aktiviteter samt ark til brug ved idéudvikling ved udarbejdelse af en model / prototype.

Spørgeark, som benyttes, når elever skal give peer feedback på modeller/prototyper samt ark til undersøgelse og klassificering flere modeller.

Et ark med “blomsten” – Valg, Forundring, Fryd til støtte i  elevernes refleksion efter aktiviteter eller forløb.

 

VALG FORUNDRING FRYD

 

 

 

Materialet er udarbejdet af
Ulrich Pedersen Dahl, Ole Andersen, DLtP-projektet
Creative Commons - CC BY NC
Læs om rettighederne til dette materiale »