I forbindelse med evalueringen af makerspaces i folkeskolen for Villum Fonden har konsortiet, bestående af VIA University College, Aarhus University og Epinion, sat fokus på forskellige punkter.
I Make the Space nr. 4 fokuseres der på virkelighedsnære problemstillinger.
Her præsenteres en model, der dækker nogle temaer og kendetegn, som forskellige makerspaceindsatser relaterer til begrebet “virkeligshedsnære problemstillinger”. Modellen kan bruges under udviklingen af et forløb til at overveje, om det giver anledning til at skrue på elementer i forløbet.
Modellen består af tre overordnede temaer:
Andre “hæfter” i serien er:
Make the Space nr. 1: Teknologier i makerspace
Make the Space nr. 2: Indretning af makerspace
Make the Space nr. 3: Systematisk brug af fabrikationsteknologier
Make the Space nr. 5: Udvikling og forankring af makerspace på skolen
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne