U Undervisning
Markér som favorit Fjern som favorit

Bæredygtig transport – bæredygtige lokalsamfund

  • Fag På tværs af fag, Sprog, Kulturfag, Geografi
  • Emne Didaktik
  • Trin Udskoling
  • Tidsforbrug
  • Sværhedsgrad

Bæredygtig transport – bæredygtige lokalsamfund er udviklet af Randersgades skole i samarbejde med CHORA2030 og Fonden For Entreprenørskab

Gennem forløbet får eleverne viden om verdensmål 11 og om, hvad der står i delmålene, og de arbejder med idégenerering og kommer med innovative løsninger på trafikale problemstillinger og her skal eleverne

  • Undersøge trafikmønstre og sikkerhed i lokalområdet
  • Via faglitterære tekster og dokumentarfilm opnå viden om cykelkultur, partikelforurening, støjgener, sikre skoleveje og statistik
  • Indhente viden om emnet via oplæg fra Cyklistforbundet, Cycling Without Age, Rådet for Sikker Trafik, Miljø- og Trafikforvaltningen eller lignende
  • Selv undersøge trafikforhold i lokalområdet, læse og søge informationer samt se på statistik.

Projektet kan bruges i forbindelse med en uges projektopgave. De 2 første faser (forståelsesfasen og idégenereringsfasen) kan med fordel lægges i en periode på 3-4 uger før projektugen og spredes ud over de forskellige fag, der er involveret i projektet

Ifm. projektforløbet kan der anvendes mange forskellige typer maker teknologier, alt efter hvad der er relevant for elevernes projekter og der kan med fordel også indlægges benspænd.

 

Fag: Tværfagligt projektforløb, engelsk, samfundsfag og geografi 

Tidsforbrug: 1 uge eller mere.

Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app

Materialet er udarbejdet af
CFUmaker