Bæredygtig transport – bæredygtige lokalsamfund er udviklet af Randersgades skole i samarbejde med CHORA2030 og Fonden For Entreprenørskab
Gennem forløbet får eleverne viden om verdensmål 11 og om, hvad der står i delmålene, og de arbejder med idégenerering og kommer med innovative løsninger på trafikale problemstillinger og her skal eleverne
Projektet kan bruges i forbindelse med en uges projektopgave. De 2 første faser (forståelsesfasen og idégenereringsfasen) kan med fordel lægges i en periode på 3-4 uger før projektugen og spredes ud over de forskellige fag, der er involveret i projektet
Ifm. projektforløbet kan der anvendes mange forskellige typer maker teknologier, alt efter hvad der er relevant for elevernes projekter og der kan med fordel også indlægges benspænd.
Fag: Tværfagligt projektforløb, engelsk, samfundsfag og geografi
Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne