COXAR er udgivet af Leg med IT, Panorama VR og Mikkel Keldorf i samarbejde med Dansk Røde Kors og Fonden for Entreprenørskab. Materialet er blevet til med støtte fra Danida og UVM.
I COXAR bliver eleverne stillet over for virkelighedsnære problemstillinger. De skal gennem kreative og innovative arbejdsprocesser lokalisere udviklingsmuligheder og problemstillinger og finde løsninger, der kan bidrage til at skabe en forandring for indbyggerne i lejrene.
I arbejdet med COXAR inddrages FN’s Verdensmål og FN’s Børnekonvention. I COXAR skal eleverne arbejde praktisk og innovativt med afsæt i nogle af de udfordringer, der er i lejren.
I arbejdet inddrages forskellige digitale værktøjer som for eksempel CoSpaces og Thinglink. Der arbejdes med elevernes teknologiske handleevne, når de i grupper skal skabe deres produkter. Der er fokus på sprog, udtryksevne og mestring af værktøjer, når eleverne skaber deres digitale produkt med blandt andet AR og VR. Eleverne får mulighed for at træffe beslutninger omkring valget og brugen af de digitale værktøjer.
Fag: Tværfagligt projektforløb, dansk, geografi og samfundsfag
Tidsforbrug: 3 hele dage – 1 uge
Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne