U Undervisning
Markér som favorit Fjern som favorit

Rum til forskellighed

  • Fag Billedkunst, Håndværk og design
  • Emne Didaktik
  • Trin Udskoling
  • Tidsforbrug
  • Sværhedsgrad

Rum til forskellighed er udviklet af Københavns kommunes ungdomsskole i samarbejde med Fonden For Entreprenørskab.

I dette forløb skal eleverne skabe en installation i et offentligt rum, som opfordrer til en form for fællesskab. Det kan være en installation til en lokal plads, et torv eller lignende i elevernes/skolens nærmiljø. Materialet kan bruges som øvebane til valgfagsprøven i billedkunst eller H/D.

Skitsemodellen kan i forløbet udføres forskelligt. Den kan tegnes analogt, den kan udføres digitalt eller den laves som model i 3D eller CoSpaces, her også analogt eller digitalt. Den færdige model skal være udformet som en tegning med perspektiv. Denne kan være udført analogt eller digitalt. Elevens færdige model af installationen skal ved afslutningen af forløbet udstilles, eventuelt i det offentlige rum, som man har taget afsæt i.
Projektforløbet kan også udvides og inddrage fx. H/D ved at eleverne skal skabe fysiske modeller af deres prototyper, hvor der kan anvendes fx laserskærer, folieskærer eller andre maker teknologier.

 

Fag: Billedkunst og H/D
Tidsforbrug: 8 lektioner

Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app

Materialet er udarbejdet af
CFUmaker