Formål
At udvikle samarbejde, sprog og programmering på en legende måde.
Aktiviteter
Træne bogstaver
Eleverne skal programmere Blue-Botten til at køre hen til bestemte bogstaver, du har lagt ud på måtten.
Stavning
Læg et antal bogstaver på måtten. Lad eleverne programmere Blue-Botten til at stave små ord ved at køre hen til bogstaverne
Træne kategorier
Lad eleverne programmere Blue-Botten til at køre hen til en bestemt kategori som dyr, frugt, ting etc.
Fortælle historier
En elev programmerer en Blue-Bot et sted hen på tæppet. Eleven starter en fortælling med ordet på bogstavkortet. Den næste elev programmerer Blue-Botten til et andet kort og fortsætter fortællingen.
Andre aktiviteter
Lad eleverne tegne små kort med bogstaver, ord eller motiver fra historier, I læser, og opfind flere lege til dem eller sammen med dem.
Deltag i vores CFUmaker online fællesskab på Oase.app
Link til Oase.app – både QR kode til mobil app samt link til Oase.app
Her er en liste over relevante materialer på mitcfu som kan bruges til denne ressource. Klik på materialet for at gå til mitcfu.
Ikke alle materialer er tilgængelige på alle centre. Måske kan du finde alternativer eller inspiration her:
Her er en liste over relevante materialer på mitcfu som kan bruges til denne ressource. Klik på materialet for at gå til mitcfu.
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne