Elever i 4.-6. klasse designer Bluebot-baner, aktiviteter, spil og spilelementer der sigter mod, at eleverne i 0.-3.klasse skal lære noget fagligt i et eller flere fag.
Eleverne skal løse designudfordringen: “Skab et BlueBot læringspil som skal spilles af yngre elever”
Det kan anbefales, at eleverne f.eks. interviewer undervisere fra indskolingen og identificerer, hvilke faglige områder de godt kunne bruge hjælp til, at eleverne lærte. Det kan f.eks. være subtraktion i matematik, forskel på navneord og udsagnsord i dansk, noget om insekter i natur og teknologi eller noget helt fjerde.
Når eleverne har valgt hvilket fagligt område de vil udvikle et læringsspil til, kan man arbejde med en fuld designproces eller elementer fra denne.
Hvis man gerne vil inddrage makerspace teknologier, kan man i forløbet indlægge specifikke designkriterier, som f.eks.:
Se HER om du kan låne Bluebot på dit lokale CFU
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne